Wij hebben namelijk allebei een aparte rekening en een gezamenlijke rekening en op alle rekeningen waren de kosten verdubbeld.
Van mijn DirectPakket 2,40 euro i.p.v 1,20 euro. Gezamenlijke rekening kost 1,20 euro en 2de pasje 1,40 euro. Totale kosten per maand 5,00 euro en dat is nu 10,00 euro geworden. Naar wat speur werk kwam ik het volgende tegen op het internet.
Bericht volgens tweakers: Rabobank lijkt te kampen met een storing, waardoor bij sommige klanten bedragen dubbel worden afgeschreven. Waardoor de problemen door worden veroorzaakt is nog niet bekend, maar de helpdesk geeft aan de bedragen zo snel mogelijk terug te boeken.
De problemen lijken zich te concentreren rond afschrijvingen die worden gedaan bij klanten om de maandelijkse kosten voor hun betalingspakket te innen. Verscheidene klanten van de Rabobank hebben te kennen gegeven dat deze bedragen dubbel zijn afgeschreven, al lijkt dat niet bij iedereen het geval te zijn. Tweakers heeft kunnen verifiëren dat bij meerdere klanten inderdaad bedragen zijn afgeschreven die twee keer zo hoog liggen als gebruikelijk.
Wie de klantenservice van de Rabobank belt krijgt te horen dat er sprake is van een storing. Meer informatie is echter niet bekendgemaakt, waardoor nog onduidelijk is waarom de kosten voor het betalingspakket dubbel zijn afgeschreven. Vooralsnog lijkt het erop dat er geen andere bedragen dubbel worden afgeschreven. Rabobank belooft de bedragen zo snel mogelijk terug te boeken.
Ik ga er vanuit dat Rabobank het bedrag wat te veel is afgeschreven terug gaat storten. Hebben jullie bij Rabobank ook een rekening? En zijn er ook bedragen dubbel afgeschreven?Klanten Rabobank melden dubbele afschrijvingen door storing https://t.co/sldv71fHcM— Tweakers.net RSS (@RssTweakers) 5 maart 2017
Update 5-3-2015 22:33 uur via rabobank: Door een technische storing zijn mogelijk de maandelijkse kosten voor uw betaalpakket niet correct afgeschreven. De oorzaak is bekend. Als er een bedrag te veel is afgeschreven, wordt dat de komende dagen teruggestort. U hoeft hier zelf geen actie voor te ondernemen.
De applicaties Internetbankieren en Mobielbankieren zijn niet geraakt door de storing en werken zoals normaal. Onze excuses voor het ongemak.
Ik zag het vanochtend ook op m'n rekening. Gelukkig zag ik vrij snel het bericht erover! Goed dat je het hier ook even aanhaalt!
BeantwoordenVerwijderenBen benieuwd wanneer we het bedrag teruggestort krijgen.