Waar doen ze het van? Kasboek delen? Of hypotheek verhaal delen? Er zijn geen nieuwe deelnemers meer. Mee doen? mail dan naar zuinigeman@gmail.com of neem contact op.

17 maart 2018

Waarom altijd vragen naar een kassabon?

Waarom altijd vragen naar een kassabon?

Iedereen kent het wel als je hebt afgerekend bij de kassa. Wilt u het bonnetje? Ik zeg dan altijd ja dat wil ik! Ook al weet ik dat het niet echt milieubewust is.

Hoe vaak zie ik wel mensen bij de kassa die de bon niet willen hebben en zeggen laat maar zitten. Deze mensen kunnen hun kassabon dus niet controleren. Door het niet controleren kom je er ook niet achter als je misschien wel teveel betaald hebt in de winkel.

Laat de bon maar!
Jaren geleden liet ik de bon wel eens zitten als ik iets kocht bij de supermarkt tot dat ik dacht, hoe kan dat nou dat ik zoveel kwijt was? Dan was de bonus of een aanbieding in de winkel er niet af gegaan.

Sindsdien vraag ik altijd een bonnetje als ik iets heb afgerekend en controleer ik de bon op de juiste prijs en als kortingen goed verwerkt zijn.


Foute bon
De laatste tijd gaat het goed met de bonnetjes want ik controleer ze terwijl ik nog in de supermarkt was. In Rotterdam waar wij tot voor kort woonden, had ik wel wekelijks een fout ontdekt op de bon. Vooral bij de supermarkten zoals Albert Heijn, Coop en Aldi. Soms gaat het om een paar cent, maar ik heb ook wel eens 5 euro terug gevraagd omdat de korting niet verrekend werd bij de kassa.

Sticker korting
Ook met 35% of 50% korting stickers let ik goed op dat de kassa medewerker dit wel goed ziet. Want anders betaal je alsnog teveel en kan je later weer naar de service balie gaan om je geld terug te vragen. Op een of andere manier heb ik dan altijd de pech dat er een lange rij klanten voor de service balie staat.


Ruilen, garantie en geld terug acties
Met de bon kan je ook spullen ruilen zoals een kleding stuk die je toch niet goed past en terug brengen. Op artikelen kan garant zitten en daarvoor heb je ook een bon nodig als het het product stuk gaat. En als je mee doet aan geld terug acties, dan moet je je bon uploaden, zodat je je geld terug krijgt.

Vraag altijd om een kassa bon en controleer de bon als deze juist is.

Vraag jij altijd om de kassabon? En controleer jij deze ook?
  1. In de meeste winkels kan je op het display aan de kassa de afrekening meevolgen. Ik controleer direct na het betalen voor ik de winkel verlaat het kassaticket en meld het als ik een fout zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe het zelfde als hierboven, al lukt het niet altijd met alle artikelen. Daarna controleer ik de bon nog bij de kassa. Vaak weet ik ook ongeveer wat ik in totaal kwijt ben (gewoon tussendoor optellen)zodat ik nog voor het betalen kan reageren of wel de goeie prijzen zijn berekend. Ook leuk om te doen als je hoofdrekenen goed is gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vraag altijd de kassabon, de laatste weken geen problemen gehad maar er zijn weken bij dan sta ik om de havenklap bij de klantenservice omdat het niet klopt, vooral bij dirk en lidl.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mij meestal geen bon, want ik scan zelf (met telefoon/handscanner), je kan dan meteen zien of het goed gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nu bij scoupy een leuke actie met de kassabonnen, nog een reden om ze mee te nemen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Begin met typen en toets enter om te gaan zoeken