Waar doen ze het van? Kasboek delen? Of hypotheek verhaal delen? Er zijn geen nieuwe deelnemers meer. Mee doen? mail dan naar zuinigeman@gmail.com of neem contact op.

23 oktober 2018

Buurman en buurman: Ellende met de kunststof kozijnen!

Buurman en buurman: Ellende met de kunststof kozijnen!

Vorige week donderdag zouden ze komen voor de kunststofkozijnen. Waarschijnlijk in 1 dag gemonteerd met een uitloop naar vrijdag. Dinsdag belde de kozijnenboer, het word vrijdag in plaats van donderdag. Hiervoor waren wij ook al twee keer verschoven en midden september zal het normaal geplaatst worden.

Vrijdag ochtend kwamen twee (zzpers waren ingehuurd) mannen ik noem ze maar buurman en buurman. Ze liepen zo naar boven en begonnen met klussen, ze waren al eens eerder geweest voor het inmeten. Koffie aangeboden. Uiteindelijk liep alles goed totdat het kunststofkozijn frame naar boven getild moest worden. En de twee mannen stonden boven aan touwen te trekken en ik op een lader eronder. Met 2 personen was het niet te doen dus heb ik ze maar geholpen, eigenlijk gingen ze er al vanuit dat wij mee hielpen, want zoiets maakten ze als grapje bij het inmeten. Toen zeiden ze "hier wonen twee mannen die kunnen wel helpen".

Tussen de koffie door hoorde ik dat ze donderdag de dag voordat ze bij ons waren een rot klus hadden gehad en dat ze tot 21:15 hadden door gewerkt. En bekaf waren. (uiteindelijk was dit niet waar)

Nieuwe kozijn al beschadigd
Kunststofkozijn frame zat er in, na enkele kopjes koffie later. Ondertussen zag ik al dat ze niet netjes te werk gingen. De vloer half afdekken waar ze aan het klussen waren. Rond slingerde gereedschap overal. Badkamer vloer niet afgedekt. Wij gingen vanuit dat dat hun taak was. Wij hadden immers alle meubels, bedden en kasten ingepakt in plastic voor het stof. Vriendlief kwam middags thuis. Ondertussen waren wij aan het eten en hoorden wij lawaai en gedoe in de gang, het glas (HR++) was te groot en paste niet door het trapgat. We hoorden dat de gestuucte muren kapot gingen. We hoorden niks van de werkmannen en ben ik zelf maar gaan kijken, schade aan trap en muren, stukken stuclaag weg geschraapt. Dat konden ze wel repareren, hebben jullie nog muurverf? Nee dat hebben wij niet.

Kan je even helpen?
Kan je ons ook nog even helpen met het hr++ glas naar boven sjouwen want het moet nu via de ladder en dan door het nieuwe kozijn naar binnen. Vriendlief ook op de ladder ik de ladder vast houden. Het leek onder hand wel een aflevering van buurman en buurman, die ook niet kunnen klussen. Linker boven hoek van het nieuwe kunststof was beschadigt aan de buitenkant, doordat het nieuwe glas er door heen geduwd werd.

Wij maken geen planning
Ze hebben alle ramen geplaatst en ondertussen hebben ze een scheve venster gemaakt met dikke spleten tussen muur en vensterbank. In de ochtend hadden ze gezegd dat ze vandaag alleen de voorkant van het huis af zouden krijgen en de achterkant een andere keer?! Want wij doe niet die planning. Dat doet het bedrijf waar je het gekocht hebt.


Ze hadden er geen zin meer in
Om een lang verhaal kort te maken, de nieuwe kunststofkozijnen van 5 meter breed zijn naast ons huis gezet zonder af te dekken. De nieuwe vensterbanken hadden ze op de schuurdak gegooid, terwijl het de dag erna 27 graden werd. En om 14:00 uur zeiden ze wij gaan ervandoor. Toedeledokie.

Aangegeven dat zij die kunststofkozijnen maar mee nemen nee hoor wij hebben een aanhanger gehuurd en nemen ze niet mee. Wanneer komen jullie het afmaken? Dat weten wij niet. Succes ermee terwijl de een in de werk bus stapte en de andere gelijk erachter aan. Ze hadden er gewoon geen zin meer in.

Voorkant van het huis is de badkamer en slaapkamer de slaapkamer is half afgewerkt en echt slecht werk afgeleverd. Laminaatvloer beschadig want ik hoorde een hamer vallen. Overal grote naden en kieren. De badkamer was helemaal niet afgewerkt je ziet nog de purschuim en dat hebben ze maar zo gelaten.

Het bedrijf maar gebeld, gun de mannen dat ze het netjes afmaken. Het is inderdaad niet netjes maar ik kan er nu niets aan veranderen aldus de eigenaar. Ondertussen overal foto's van gemaakt en opgestuurd naar hem. Aangezien ik nachts moest werken vanaf zondag kwamen ze dan maandag tussen 12:00 uur en 14:00 uur. Aangezien ik wil slapen als ik uit de nacht kom, heeft vriendlief met moeite een vrije dag geregeld voor maandag.

Weer uitgesteld
Zondag middag om 16:00 uur telefoon! Terwijl wij heerlijk aan het wandelen waren bij de oostvaarderse plassen. Euuh maandag gaat niet door het word dinsdag! Aldus de eigenaar van het bedrijf en hij maakt ook de planningen. Echt aangegeven dat wij het er niet mee eens zijn. Maar ja, duizend maal excuses, maar verder kwamen wij niet.

Een gesprek eerder gaf hij al aan dat hij niet verantwoordelijk was voor de schade die de zzpers gemaakt hadden. Hier kwam hij op terug en zei dat alle schade wat veroorzaakt was door hen, opgelost en netjes afgehandeld gaat worden. Wij moesten de 2 werk mannen een kans geven om alles op te lossen. En hij zei zelf de andere 50% van de betaling betaal je pas als alles geplaatst is en alles netjes is opgelost. Inderdaad gaan wij niet betalen als het niet naar wens is. Hij kwam zelf nog met het idee om een mail te sturen met alle details, beschadigen en bewijsmateriaal. Dat hadden wij al verzameld en waren wij ook van plan.

De mail is zondag avond de deur uit gegaan. Maandag op dinsdag zit ik in de nachtdienst en ik mag toch hopen dat ze netter werken en dat wij kwaliteit krijgen. Op dinsdag 16 oktober om 07:30 uur staan ze als het goed is op de stoep. Wij zijn benieuwd hoe deze aflevering van buurman en buurman gaat aflopen!
  1. Oh, wat ontzettend vervelend dit zeg! Ik voel met je mee. Ik heb er altijd zo'n hekel aan als iets dat simpel hoort te zijn een probleem wordt. Dit lijkt ook echt nergens naar zeg!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, dat klinkt echt heel naar. En ken je rechten, hè? Jullie betalen voor deze ramen én voor het aanbrengen ervan; en dat betekent dat ze straks goed moeten zitten zonder ellende in jullie huis. Zo niet, dan kun je actie ondernemen via de rechter (misschien via de rechtsbijstandsverzekering?).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat rot dat het zo gaat zeg. Ik hoop dat alles naar tevredenheid opgelost wordt. En inderdaad, de aannemer is aansprakelijk en niet de onderaannemers. Hij moet jou schadeloos stellen de schade zelf weer verhalen op 'buurman en buurman. Maar goed, het is vervelend genoeg allemaal voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt horror. Mocht t niet vlotten...een duidelijke review online plaatsen indien mogelijk, en aangeven dat je die wil aanpassen mits alles 100% naar tevredenheid is opgelost. Wil de zaak nog weleens in beweging brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He getsie wat een gedoe. Maak zeker een schadelijstje, zet daar ook de vrije dagen op waarop ze niet langskwamen. En zeker niet betalen voor alles opgelost is.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gatverdarrie zeg. Je blijft er nog nuchter onder. Hopelijk wordt het alsnog gecorrigeerd en verholpen. (incl. de schade)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben benieuwd hoe dat afliep...we zijn nu een week verder. Laat me raden, weer doorgeschoven?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou, in jullie geval, contact opnemen met mijn verzekeraar en hem het probleem voorleggen. Als je een verzekering rechtsbijstand hebt, kan de juridische dienst misschien bemiddelen of druk proberen zetten om de problemen zo snel mogelijk op te lossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje, nou inderdd niet meer betalen voor alles in orde is hoor, en maak overal foto's van.. ze hebben letterlijk jullie huis gerenoveerd wat een stelletje.
    Bij ons waren ze in 2dagen helemaal klaar, voor en achterkant zaten er toen in en super netjes gewerkt, kan niet anders zeggen.
    Diezelfde mensen hebben paar weken terug de zolder verdieping nu ook gedaan, alles zat er in 1 dag in, zij werken steeds met 3-4 personen.

    Ben benieuwd hoe het afloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niet Lang na denken. Cuypers uit posterholt bellen. Alles super fijn geregeld en professioneel gemonteerd en afgewerkt en oude spullen meegenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. He wat vervelend zeg voor jullie!! Ik zou haast denken dat het de zzp'ers zijn die bij ons zijn geweest... Zo irritant als ze er niet serieus mee bezig zijn en zich niet kunnen inleven in de klant! Hoop voor je dat alles netjes wordt geplaatst én dat ze de gemaakte schade gaan vergoeden!! En zeker niet eerder betalen tot alles geplaatst is, gemaakt is en naar jullie wens is!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier een jaar geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt met het plaatsen van kunststof kozijnen!
    Dingen beschadigd en ook niet goed geplaatst, het tochte langs de kozijnen. Ook zou het twee dagen duren, maar het werd een week. Daarna nog paar keer terug geweest om af te dichten wat ook niet naar mijn zin was, beetje purschuim ertussen en afdichten met een plastic strip. Nu moeten ze nog wat beschadegingen oplossen, de laatste 30% niet betaald, maar wel een herinnering sturen of we nog ff willen betalen. Maar weer een mail gestuurd dat ze het eerst komen oplossen, niks meer gehoord.
    Bedrijf komt toch niet uit Wijk bij Duurstede?

    BeantwoordenVerwijderen

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Begin met typen en toets enter om te gaan zoeken